roande

jag tycker det är rätt roande med folk. läsa aftonbladet eller expressen när det handlar om politik.
ALLT handlar om politik. Vad ska man säga om denne reinfeldt?
Jag säger att han är en parantes i våra liv just nu, vi har alla någon/några vi inte litar på. Han är en person jag inte litar på, det känns som han har ett litet hemligt rum i riksdagen, där han kokar ihop grejer för och göra det sämre för alla med mindre inkomster och sjuka. vi ska väl inte tala på hur dom har ändrat i FK.

-Den dagen en moderat gör något bra för mig, den dagen finns inte..
Det sa min käre pappa och det var väl då jag förstod vad en moderat verkligen innebar.

samma sak när det var val för 6 år sen, jag tänkte rösta på moderaterna för han snackade så gott om arbetslösheten och den skulle bli mindre..jara jara jara.. blev det så? neej och jag är SÅ glad att jag inte röstade på den där jätte bäbisen!

Han har verkligen rört omkring i grytan och jag tror inte folk med BRA ekonomi kan yttra sig om vad han har och inte har gjort mot dom som har det sämre i livet, för dom sitter inte i den sitsen som endel gör, att alltid oroa sig för om pengarna räcker till räkningar, om det lilla vikariatet man har kommer fortsätta. kommer man ha pengar nästa månad, om man inte har det, vad gör man?!

moderaterna har inte direkt någon verklighetsuppfattning. när dom säger att det inte finns någon som lever på mindre än 6000 i månaden en längre tid, JO det finns det, jag känner många som lever på så lite. som inte vet hur dom ska kunna ge barnen mat på bordet.

sedan finns det väl dom som vill va moderater för att dom VILL vara rika. men det är skillnad på att vilja vara och att verkligen vara rik ;)

jag är fattig och vet om det, men jag kan betala mina räkningar och jag har mat på bordet och jag kommer alltid förbli sosse ;) tack och hej :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0