missunsam eller avundsjuk?!

Läste min vän Anns blogg om att folk är missunsamma hennes vikarie tjänst..

Är dom avundsjuka att dom inte fått tjänsten eller är dom så elaka att dom är missunsam hennes lycka till en fast inkomst i tre månader?

Jag skulle aldrig kunna va missunsam till någon annans lycka, varför vara det för? tjänar det någonting till eller sprider det bara ännu mer dålig stämning.
Sedan fattar jag inte personer som har ett jobb som dom kan gå till, dom har en lön som trillar in varje månad, allt går runt och pengarna räcker till det dom ska betala. MEN ändå är dom inte nöjda, när blir en människa nöjd?

en kollega fråga mig om jag hade hört något hur framtiden blir och vad jag tyckte om förändringarna på jobbet.
mitt svar kort och fint. -jag har till sista Mars sen går jag på 0 timmarskontrakt.
Hon klagade över hennes förändring i schemat Mm Mm.. och jag svarade henne glatt att det handlar ju bara om ett år, sen stänger dom ju ner, då finns det inge mer och klaga på. Hennes svar va -jaaa, men ett år är långt Caroline.
Jag visste inte vad jag skulle säga så jag bara gick, Jag orkar inte med massa NEGG hela jävla tid, NÄR ska folk vara nöjda med att dom har ett jobb?

jag skulle vara ÖVERLYCKLIG om någon ville ha mig på heltid några år framöver, så jag också kunde få bygga upp ett liv med en större lägenhet med min pojkvän, kanske skaffa en hund, köpa det jag vill och bli av med gamla skulder.
Är det så mycket begärt? ja, tänk för att det är det. Reinfeldt lovade massa jobb BABBEL BABBEL BABBEL...kom det mer jobb? nej! blev arbetslösheten mindre? neej! är reinfeldt en ljugande idiot? JA!

Jag är trött på lovande från politiker och jag skiter i vilket parti lögnerna kommer ifrån, en lögn är en lögn!

Jag vill ha ett jobb, som inte innebär massa "missunsamheter"
Var glada när en person lyckas i karriären om det bara blir ett trappsteg upp, bättre det än att trilla ner för trappen.

Någon som har ett jobb till mig?!
Jag är en grym person, varför kan inte en arbetsgivare se det för?!?!

Ann- tillbaka till dig, jag är glad över att du äntligen har fått uppskattning för allt slit du har gjort för företaget :) (jag lät som en chef ;) )

Kommentarer
Postat av: Ann

Tack min vackra vän. Jag är glad att jag har dig. Du har funnits där för mig ända sen min jobbiga period började i höstas. Du fanns där och var stark när jag var svag. Jag är tacksam att du finns i mitt liv.

Kram

2012-03-11 @ 21:19:10
Postat av: carro

jag kommer alltid finnas i ditt liv, när det är på top och när det är i bott, det är vad vänner är till för <3

2012-03-11 @ 21:27:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0