Fördommar!

Hur många av oss har inte fördommar om det mesta?

Vi dömmer så fort vi ser något som inte stämmer.
Ser vi en som övningskör är vi bombsäkra på att det är första gången den kör.
att poliser dömmer allt och alla.
så fort vi har en bil framför oss är det en gamling, och när vi svishar förbi och ser att det är en gamling, så utropar vi för oss själva JA VAD VA DET JAG SA, gamlingar ska inte ha körkort i den åldern! (även om ingen sitter i bilen)
Ser vi en tjock person, så tror vi att den personen alltid äter onyttigt (inte sant, jag är en tjockis o älskar sallad)
ser vi en extremt smal människa, så tänker vi men gud ät människa! (personen kanske äter pizza 24/7)
ser vi en i kostymnisse tror vi han är högfärdig.
Ser vi en med silikonbröst, tror vi hon har dåligt självförtroende och måste göra något för att folk ska se henne. (så är det inte finns många som gör det för att kroppen ska bli proposionelig, alltså finna balans)

Ser vi någon med snygg bil, så tänker vi åh vad den ska va märkvädig då!! (den sanna avundsjukan som stiger in)
Hör vi om SJ så tänker vi åh försening!!
Ser vi tjejer en manlig mörkhyad går tanken direkt "undrar om han har en stor kuk" (alla tjejer tänker så, bara ingen som säger det högt..för då är det "men jag har pojkvän, jag bryr mig inte längre" Man behöver inte sluta ha fördommar för man har pojkvän :P )

när man säger till någon utanför värmland, att man är från Värmland, får man -ÅH CHIP CHIP Hajk, vet du vem bengt alsterlind är?!
-vad är detta för fördom?!!? ALLA i värmland vet vem han är..vissa av oss vill strypa honom, vissa tycker han är rätt rolig och lite kult! så där har ni svaret.. ALLA värmlänningar vet vem han är! :P


Är det rätt eller fel med att ha fördommar, för jag tycker att ha fördommar är rätt kul när man sitter på en parkbänk i stan och glor på folk, sitta och tänka vad dom jobbar med, vart dom ska, hur dom har det hemma, problem med spriten, inga pengar på kontot, handlar denna på bara kredit, är personen lycklig/olycklig.. finns ju hur mycket som helst!

vet ni några roliga fördommar som jag inte har skreve med?! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0