mormor<3



Idag är det ingen vanlig dag för idag är det mormors födelsedag!
Idag skulle mormor bli 91 år.. Åh gud vad jag saknar henne!

Ibland när jag tänker på henne kommer tårarna, och ibland blir jag bara så full i energi och glädje.
Tänk att det kan vara så olika från gång till gång.

För andra är mormor "bara" en mormor, men för mig var mormor min bästa vän! Hon och jag vi förstod varandra, vi kunde bara sitta vid köksbordet och skratta till noll och ingenting.
Vi kunde leka att vi var 12 år på nytt och skojade och "fula" oss.

Hennes mat var gudomlig, att en människa kan göra såå god mat på en så lite spis är för mig helt otroligt!
Frestelsen, köttbullarna, omeletten, plommonsufflen.. name it hon gjorde allt till succé!
När det var jul,påsk, födelsedagar, söndagar.
-jag ska bjuda er på mat
-vad bjuder du på?
-nej bara något litet..

när man kom dit var det fulla bänken med mat :)

Glömmer aldrig när jag var hos mormor och kolla hennes garderob med hattar.. Och hon testade alla som jag satte på henne och hon bjöd på sig själv. Jag kunde skratta så jag hade kramp i magen när hon drog igång.

Hon gjorde så stort intryck på mig och hon formade lite av den jag är idag. Hon är en kvinna som man såg upp till, hon fick stå ut med mycket.
Miste sin man och stod kvar med tre barn, sedan miste hon sin dotter och om inte det var nog miste hon sitt barnbarn.

Hennes hjärta var fullt av kärlek, att fortsätta kämpa även när det var hårt och svårt. Vi gjorde det tillsammans, vi har gråtit ihop, vi har skrattat ihop. vi har gjort så mycket ihop att man inte ens kan nämna hälften.
Men något jag alltid kommer göra är att beundra hennes styrka när saker är svårt..

Personer klagar på sina män, sina barn, sitt liv, sitt jobb.... Tänk till lite innan ni yttrar er..för den som sitter och lyssnar på er kan ha haft det såå mycket sämre..

Jag glömmer aldrig den dagen mamma ringde till mig på jobbet..
Min kollega svara och vi stod och portionera ut mat till dom äldre och min andra kollega säger att jag ska ringa upp, men jag hejdar henne och säger det kan handla om mormor, jag måste svara..

när jag hör det är mamma fattar jag på en gång vad som har hänt..
-mormor har dött idag..
Jag skriker rakt ut NEJ!!
hon var mitt allt då, hon var den som gav mig styrka efter jobbet när jag hälsade på henne, hon var den som kunde ge råd när jag tyckte allt kändes skit!

Hon var och ÄR min bäste vän! <3

mormor- någonstans inom oss är vi alltid tillsammans!




Kommentarer
Postat av: Ann

Å vad vackert gudinnan. Din Människa.

Kram

2012-02-21 @ 14:56:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0