En dubbelmoral bor det i oss alla..

 jag tänkte jag skulle börja med en seriös blogg och skriva om sånt som berör och verkligen är något och läsa. För vem vill igentligen läsa vad man gör om dagarn. så jag ska skriva om allt möjligt i min blogg! egna erfarenheter mm=) i dagens blogg ska jag skriva om hur folk ser andra utan att man igentligen inte känner dom och att utseendet har faktiskt betydelse även om vi inte säger att den gör det. Eller har jag fel? läs bloggen innan du ger mig svaret:)  


Hur många av oss är inte så att vi dömmer personer på EN sekund, vi kollar bara på det yttre och utgår i från att det är en Underbar, dum, snäll, snygg, sexig, ful, äcklig människa eller helt enkelt en super mysig person.

Man borde igentligen öppna upp ögonen och låta personen visa sin Personlighet innan vi har våra förofattade meningar. Igentligen är man bara Elak när man utgår från det yttre! För det är juh det inre som ger personen ifråga en chans när det gäller något mer än bara att kolla på varandra.

jag ska ge ett exempel på förofattade meningar. tex mig själv!
När jag jobbade på posten i vintras och de kom fram en tjej och frågade om verkligen jag var jag. klart jag svarar trevligt och snällt, precis som jag är.
Istället får man höra i efter hand att de inte va alls var vad hon hade tänkt sig att jag skulle va; en trevlig tjej!
detta berättade hon för en kompis. Att hon tyckte jag såg ut som en bitch, men hade HELT fel.
JAG? en bitch okay, jag kan bete mig som en bitch mot såna som förtjänar det. Men som sagt i mina ögon får alla en chans att visa sin sida och visar dom den inte utan är otrevliga och säger hemska saker om Mig eller mina vänner, då kan jag va en bitch. men man ska förtjäna den först, inte så att jag är en bitch det första jag är!

Men Det är tur man växer upp, när jag va yngre utgick jag alltid utifrån vad alla andra sa om folk. Och man tyckte illa om Andra för att någon annan hade sagt det. Hur dum var man igentligen?! Man lyssnade mer på andra än att få sig sin egna uppfattning om hur folk är.
Idag är jag väldigt bra kompis med en tjej, och henne hörde jag bara en massa skit om. Men när jag lärde känna henne, fattar jag inte varför jag lyssnade på alla andra. Jag skämdes och kände mig helt jävla dum och jag kände mig väldigt lurad av hon som skulle va min såkallade bästis! hon finns inte i mitt liv längre utan jag har fått bättre kompisar som låter alla få en chans och att ha sin egen uppfattning om folk, men klart man hjälper folk att få rätt syn på personer som dom fått snesteg med. Man vill att alla ens vänner ska va vänner, är ju mycket roligare tillsammans än att vara ovänner och tycka illa om varandra.

men nu till något helt annat Vårat utseende. En dubbelmoral bor det i oss alla..

Ibland undrar man hur igentligen folk tänker, ALLA är vi utseende fixerade på något sätt. Vi kanske inte erkänner det. Men det bor en sådan Djävul i oss alla. Vi säger att vi inte bryr oss om utseendet utan de är insidan som betyder något. Klart det är det, Men vi vill juh bli attraherade av personen i fråga. Som tur är har vi alla olika smak och jagar inte alla samma person. PUH!
Men ändå finns det folk som hellre går på utsidan än insidan. Vill man inte ha något som binder samma insidan och utsidan till en hel person istället för en person med det där snygga yttre?!

Det är tur Jag bor och lever i verkligheten och man vill att personen man träffar ska ha en insida och inte bara det där fina yttre. För hur många tjejer/killar blir inte fula just för dom inte har den finaste insidan. Kankse elakt och säga att folk har fula inren men är det inte sant? hur många är det inte ute i världen som tror dom kan bete sig hur dom vill just för dom är snygga? Jag ser ingen anledning att visa dom respekten som andra förtjänar.

Det finns inga fula människor det finns bara mindre snygga och vi är alla världa en chans till om den första går lite knas, men det finns ju undantag typ om dom inte skulle kunna hålla tassarna borta från våra Pojk/flickvänner ;P Detta får avsluta dagens blogg!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är så klok så! Tänkvärd läsning!

2008-03-10 @ 21:59:06
Postat av: Hanna

missade namnet från kommentaren innan, typiskt mig hahaha

2008-03-10 @ 22:00:24
Postat av: Linn

Great! Så sant som det är skrivet av dig, verkligen! Bara för man tror en person är bitchig behöver den inte alls vara det, och om den råkar vara det första gången man pratar, så kan det bero på en dålig dag etc, alla är värda åtminstone en andra chans innan man bestämmer sig.

2008-03-11 @ 21:06:22
Postat av: Linn

BLOGGA MERA! ;)

2008-04-04 @ 22:24:22
URL: http://www.pearldrop.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0